Druk op de beginletter van de titel of zoek op titel, regisseur of jaar van eerste vertoning.
Ergens halverwege de film geeft Yuliet de toeschouwer een vette knipoog en dat is tekenend voor Marcovich’ aanpak. Op het moment dat er een microfoon in beeld komt, herstelt de regisseur deze ‘fout’ niet. In de film wordt aan beide kanten van de camera genoten.
In een van de armste wijken van Havanna nam grootmoeder de opvoeding van de kinderen op zich, maar de 16-jarige Yuliet had zo haar eigen plannen en ging van school om zich te prostitueren voor de likkebaardende Italiaanse toeristen. Brutaal, vrolijk en eigenzinnig begeeft de Cubaanse zich door het geliefde Havanna.
Naast Yuliet wordt ook Fabiola geportretteerd, een Mexicaans fotomodel dat met Yuliet bevriend is geraakt. Ook Fabiola heeft haar vader nooit gekend. De vraag waar de vaders gebleven zijn vormt een belangrijke rode draad in de film.
Marcovich heeft met deze film een naar het uiterlijk documentair portret gemaakt, waarvan de vorm helemaal in overeenstemming is met de lichtvoetigheid van de hoofdrolspeler. Door deze vorm wint de film aan authenticiteit.
Regisseur: Carlos Marcovich
Mexico, 1997, 90 minuten
Met: Yuliet Ortega, Fabiola Quiroz, Oneida Ramirez, Jorge Quiroz
RecensiesVolkskrantNRCTrouwFilmkrant
22, 23 en 27 april
Banel & Adama28 april
Banel & Adama29 en 30 april, 4 mei
Blackbird Blackbird Blackberry5 mei
Blackbird Blackbird Blackberry6, 7 en 11 mei
Dream Scenario12 mei
Dream Scenario13, 14 en 18 mei
Ama Gloria19 mei
Ama Gloria20, 21 en 25 mei
Les Indésirables26 mei
Les Indésirables27 en 28 mei, 1 juni
Evil does not exist2 juni
Evil does not exist3, 4 en 8 juni
Holly9 juni
Holly10, 11 en 15 juni
La Chimera16 juni
La Chimera17, 18 en 22 juni
Radical23 juni
RadicalDruk op de beginletter van de titel of zoek op titel, regisseur of jaar van eerste vertoning.