Asser Filmliga

El club

28 maart 2016, 20:30 uur / 29 maart 2016, 20:30 uur

De Chileense regisseur ontdekte dat er van Chili tot Zwitserland priesters verstopt zitten in kerkelijke rusthuizen om te ontkomen aan de aardse rechtsgang. ‘El club’ is een fictiefilm over zo’n huis, ergens in een uithoek aan de Chileense kust.

Na een dramatische gebeurtenis stuurt de kerk een ‘onderzoeker’, vader Garcia, die de vaders Vidal, Ortega, Ramírez, Silva en zuster Mónica ondervraagt over die gebeurtenissen. Langzamerhand wordt duidelijk dat de mannen allemaal iets te verbergen hebben. De kerk heeft ze bestraft door ze te isoleren, maar het is een gevangenis zonder deuren. Hun angst is het grootste slot op de deur. Zuster Mónica begrijpt dat. Op een gegeven moment realiseer je je dat zij daar niet zomaar is, dat ook zij een straf uitzit. Maar zij is de bewaarster van alle geheimen. Ze glimlacht omdat ze iedereen in haar macht heeft, de priesters, maar ook vader Garcia.

Regisseur: Pablo Larraín

Chili, 2015, 98 minuten

Met: Roberto Farías, Antonia Zegers, Alfredo Castro

Filmagenda

Nieuwe films volgen zodra mogelijk.

Archief

Druk op de beginletter van de titel of zoek op titel, regisseur of jaar van eerste vertoning.